Yritysuutiset

Nordea houkuttelee asiakkaitaan mobiilikäyttäjiksi edullisemmilla palveluhinnoilla

Nordean päivittäispalvelut ovat jatkossa maksuttomia esimerkiksi mobiilipankkia ja tunnuslukusovellusta käyttäville asuntolaina-asiakkaille.

Pankki kertoo muuttavansa pankkipalveluidensa hinnoitteluaan ja kannustaa asiakkaitaan käyttämään mobiilipankkia. Samalla Nordea lopettaa etuusasiakasohjelmansa ja lopettaa avainasiakkuutensa kesäkuun lopussa.

Nordea haluaa tosissaan ohjata asiakkaitaan mobiilipalveluiden käyttäjiksi. Mobiilipankin halutaan olevan asiakkaiden ensisijainen käyttöliittymä, jolla asiakas voi hoitaa kaikki pankkiasiansa.

Jatkossa kannattavinta asiakkaalle on, jos hänellä on Nordeassa tili, tilille kortti ja hän käyttää asiointiin ensisijaisesti mobiilipankkia ja tunnuslukusovellusta, Nordea kertoo tiedotteessaan. Pankin mukaan mobiilipankin käyttäminen ei estä verkkopankin käyttöä, eli asiakkaat voivat luonnollisesti jatkossakin käyttää sekä mobiili- että verkkopankkia.

Esimerkiksi Nordean mobiilipankkia ja tunnuslukusovellusta käyttäville asiakkaille asuntolaina-asiakkaille päivittäispalvelut ovat jatkossa maksuttomia.

Ylen mukaan Nordea tarjoaa peruspakettia asiakkaille, joilla käytössä on verkkopankki, tili ja kortti. Paketti sisältää käyttötilit, 1–2 korttia ja pankkitunnusten kuukausimaksut, hinnalla 7,50 euroa kuukaudessa, mistä vuodessa kertyy 90 euroa maksettavaa. Asuntolaina-asiakkaalle hinta on 4 euroa kuukaudessa.

Mobiilipankin käyttöön ottava asiakas selviää 4 euron kuukausimaksulla, ja hinta laskee nollaan euroon, jos asuntolaina on Nordeassa.

”Autamme asiakkaita löytämään helpoimmat tavat hoitaa pankkiasiat, useimmiten se tapahtuu uusien palveluiden kautta. Autamme asiakkaita esimerkiksi lataamaan tunnusluku- ja mobiilipankkisovelluksen sekä myös käyttämään niitä. Nordean konttoriin voi tulla harjoittelemaan uusien palveluiden käyttöä turvallisissa olosuhteissa”, sanoo liiketoimintajohtaja Sari Tempakka.

Osana yhteiskunnan laajempaa digitalisaatiokehitystä yhä useampi asiakas hoitaa myös pankkiasiansa digitaalisten kanavien kautta. Nordean asiakkaat käyttävät mobiili- ja verkkopankkia satoja tuhansia kertoja päivässä, ja puhelimen sekä chatin kautta palvelua saa lähes 15 000 asiakasta päivittäin. Mobiililähimaksujen määrä puolestaan kymmenkertaistui viime vuoden lopulla Apple Payn lanseerauksen jälkeen.

Pankkiasioiden hoito onnistuu yhä kätevämmin juuri mobiililaitteen kautta: asiakkaat saavat pankin asiantuntijoihin yhteyden puhelimitse, verkkotapaamisena sekä sovellusten avulla. Monipuolisten palveluiden lisäksi digitalisaatio näkyy asiakkaille jatkossa myös Nordean hinnoittelussa.

Uudistuksen myötä pankin vanha etuohjelma lakkaa.

”Lanseeraamme nykyisen etuohjelman tilalle uudet päivittäispalvelupaketit, jotka mahdollistavat sen, että asiakkaat voivat itse käyttäytymisellään vaikuttaa päivittäispalveluiden hintoihin”, Tempakka kertoo.

Tietoviikko-lehden mukaan eivät aio muuttaa hinnoitteluaan. S-pankin viestintäjohtaja Raija Gyntherin mukaan S-pankki ei aio hinnoittelullaan ohjata ohjata asiakkaita tietyn alustan käyttöön. Samaa kommentoidaan OP:sta.

Click to comment

Jätä viesti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

SalkunRakentaja on sijoittamiseen ja raha-asioihin keskittyvä verkkojulkaisu. Sivusto sisältää sijoittamiseen, talouteen ja arjen raha-asioihin liittyviä artikkeleita, uutisia ja analyysejä.

SalkunRakentaja-sivusto sisältää myös kumppaneidensa tuottamaa sisältöä, josta sivusto voi saada julkaisupalkkioita.

   

Yhteystiedot

Julkaisija Salkkumedia Oy
Y-tunnus 2793119-8
Puhelin 040 0132119
Sähköposti info@salkunrakentaja.fi
Päätoimittaja Jorma Erkkilä
 
Anna palautetta
Sisällöntuottajaksi
 

Lisätietoja

Henkilöstö
Mediakortti
Yhteistyökumppanit
Digipaketti
Palvelut

 

Tilaa maksuton uutiskirje sähköpostiisi:

Copyright © 2018 Salkkumedia Oy

Ylös