Kamux.fin lokakuun katsotuimman automerkin kärkipaikkaa piti suvereenisti Mercedes-Benz, ja sen perässä tulivat tasavahvoina Audi, BMW ja Volkswagen. Saksalaisten merkkien ohella menopeleistä kiinnostuneet tutkivat myös Volvoja, Cadillaceja ja Fordeja. Havaittavissa oli Cadillac-huumaa, sillä automallien kärkeen kiilasi yli 6000 klikkauksella Cadillac Escalade ja Cadillac Escalade kurvasi myös katsotuimmaksi yksittäiseksi autoksi.
Käytettyjä autoja tutkitaan ahkerasti verkossa joko tositarkoituksella tai ajanvietteeksi. Lokakuussa Kamuxin yli 4 000 automallia esittelevillä verkkosivuilla klikkailtiin eniten Mercedes-Benziä, Audia, BMW:tä ja Volkswagenia.
”Saksalaiset automerkit ovat yleensä vahvasti edustettuina niin katsotuimpien merkkien kuin mallienkin osalta. Myös Volvolla on oma merkkiuskollinen autoilijakuntansa. Joskus joku erityinen autoyksilö saa suuren huomion, kuten Cadillac Escade tuhansilla klikkauksilla. Lokakuussa katsotuimpien listoilta löytyvät myös perheautojen suosikkimerkit Skoda, Toyota, Ford ja Mitsubishi”, toteaa Kamuxin maajohtaja Tommi Iiskonmäki.
Iiskonmäen mukaan moni kuluttajista hakee runsasta tavaratilaa tai toiminnallista perheautoa, kuten Skoda Octaviaa tai Volkswagen Passattia, joiden hintahaarukka vaihtelee hieman alle kymmenestätuhannesta reiluun kolmeenkymmeneentuhanteen.
”Kymmenen suosituimman listalla on myös Mitsubishi Pajero, josta löytyy myös laajempi hintaskaala. Laajan valikoiman myötä tarjolla on eri hintaluokan malleja asiakkaille, joilla on yhtenäinen käyttötarve, mutta eri budjetti”, toteaa Iiskonmäki merkkikohtaisista listoista.
Katsotuimmat merkit lokakuussa 2018
Mercedes-Benz
Audi
BMW
Volkswagen
Volvo
Cadillac
Ford
Skoda
Toyota
Mitsubishi
Katsotuimmat mallit lokakuussa 2018
Cadillac Escalade
Mercedes-Benz C-sarja
Volvo V90
Audi Q7
Skoda Octavia
Mercedes-Bentz E-sarja
Audi A4
Volkswagen Passat
Mitsubishi Pajero
Ford Ranger
Top 3 katsotuimmat lokakuussa 2018
Cadillac Escalade EXT 6,2 V8
Volvo V90 D4 190HV Business
Audi Q7 Business 3,0 V6
[xyz-ihs snippet=”BonuswayA”]