Alma Mediaratkaisujen suunnittelemien neuvottelujen taustalla on näkemys markkinan vaisusta kasvunäkymästä ja strategian toteutuksen vauhdittamisesta organisaation uudelleenjärjestelyin. Lisäksi aikaisemmat järjestelmäinvestoinnit mahdollistavat tulevaisuudessa aikaisempaa automatisoidummat ja tehokkaammat prosessit Alma Mediaratkaisujen toiminnoissa.
Alma Mediaratkaisut aloittaa henkilöstönsä kanssa muutosneuvottelut, jotka koskevat Alma Median keskitettyä mainosmyynnin ja digitaalisen mainonnan kehityksen organisaatiota. Neuvotteluiden piiriin eivät kuulu Netellon työntekijät.
Tämänhetkisten arvioiden mukaan suunniteltujen toimenpiteiden toteuttaminen voi johtaa enintään 38 henkilön vähentämiseen.
Alma Median strategian mukaisesti Alma Mediaratkaisujen tavoitteena on mediamainonnan kasvun ja kehityksen kiihdyttäminen digitaalisten markkinointiratkaisujen tarjontaa laajentamalla ja mainonnan palvelutuotantoa ja ostokanavia monipuolistamalla.
”Selvitämme vaihtoehtoja kehittääksemme palvelukokonaisuuttamme asiakkaidemme ja toimistokentän menestyksen mahdollistajana. Haluamme entisestään vauhdittaa arvonluontia digitaalisessa ympäristössä, uudistaa tarjontaamme ja vastata asiakkaidemme odotuksiin”, sanoo johtaja Tiina Kurki, Alma Mediaratkaisut.