Talouden trendit

Tietokone- ja konsolipelien sekä elokuvien verkkokauppa hurjassa kasvussa

Tietokone- ja konsolipelien verkkokauppaostokset kasvoivat yli 60 prosenttia viime vuodesta, ja elokuvien latauksetkin lähes 40 prosenttia.

TNS Gallupin, Kaupan liiton ja Asiakkuusmarkkinointiliiton verkkokauppatilaston mukaan suomalaisten verkkoon kuluttama summa on kasvanut kolmessa vuodessa 18 prosenttia.

Koko verkkokauppapotti kasvoi edellisvuodesta 9 prosenttia. Vähittäiskaupan tuotteiden verkko-ostokset kasvoivat hieman nopeammin, yli 11 prosenttia edellisvuodesta.

”Kansainvälisten mediakonseptien rantautuminen Suomeen on saanut suomalaiset innostumaan on-demand tv-palveluista. Esimerkiksi Netflixiä katsovien määrä on tutkimustemme mukaan enemmän kuin kaksinkertaistunut. Myös muiden tuoteryhmien verkko-ostaminen yleistyy, ja on nähtävissä, että positiiviset kokemukset ruokkivat edelleen verkkokaupan kasvua”, Digital-yksikön johtaja Ville Wikström TNS Gallupista kertoo.

Erityisen kovasti on verkossa kasvanut rautakauppa – kasvua peräti 90 prosenttia. Rautakaupan kasvua selittää kotimaisen tarjonna kasvu verkossa.

Click to comment

Jätä viesti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

SalkunRakentaja on sijoittamiseen ja raha-asioihin keskittyvä verkkojulkaisu. Sivusto sisältää sijoittamiseen, talouteen ja arjen raha-asioihin liittyviä artikkeleita, uutisia ja analyysejä.

SalkunRakentaja-sivusto sisältää myös kumppaneidensa tuottamaa sisältöä (artikkeleita ja mainosbannereita), ja sivusto voi saada ko. sisällöistä julkaisupalkkioita.

   

Yhteystiedot

Julkaisija Salkkumedia Oy
Y-tunnus 2793119-8
Puhelin 040 0132119
Sähköposti info(at)salkunrakentaja.fi
Päätoimittaja Jorma Erkkilä
 
Anna palautetta
Sisällöntuottajaksi
 

Lisätietoja

Henkilöstö
Mediakortti
Yhteistyökumppanit
Digipaketti
Palvelut

 

Tilaa maksuton uutiskirje sähköpostiisi:

Copyright © 2017 Salkkumedia Oy

Ylös