Instagram on ilmainen kuvien jakopalvelu ja sosiaalinen verkosto. Instagramin palvelun avulla käyttäjät voivat jakaa videoita ja kuvia sekä kommentoida ja tykätä toistensa tuottamasta sisällöstä. Lisäksi kuvia ja videoita voi muokata erilaisilla filttereillä.
Instagram saavutti joulukuussa 600 miljoonan aktiivisen käyttäjän rajan. Käyttäjämäärät lisääntyivät puolessa vuodessa 100 miljoonalla.
Nyt Instagram on ylittänyt uuden rajapyykin, eli miljoona aktiivista mainostajaa. Mainostajien määrä on vuodessa kasvanut viisinkertaiseksi. Se on huimaa kasvua.
Aktiivisten mainostajien lukumäärää voi verrata myös Twitteriin ja Instagramin emoyhtiöön eli Facebookiin.
Instagram suunnittelee myös uusia työkaluja, auttaakseen asiakasyrityksiään konvertoimaan liidit diileiksi.
Yli 8 miljoonaa yrityksellä on Instagramissa oma profiili.
Kymmenestä suurimmasta sosiaalisen median alustasta, neljä (Facebook, WhatsApp, Facebook Messenger, Instagram) ovat Facebookin omistuksessa.
Facebookin alusta yritti alunperin ostaa SnapChatin itselleen, mutta on sittenmin alkanut kopioimaan sen ominaisuuksia omiin tuotteisiinsa. Instagram on näistä yksi. Techcrunchin mukaan strategia on toiminut: SnapChat Storiesin suosio on laskenut Instagram Storiesin tultua markkinoille.
Facebookin röyhkeä taktiikka näyttää toimivan myös Instagramille. Sekä käyttäjien, että mainostajien kasvu on ollut huimaa kuten luvuista näkee.
Vastuusrajoitus: tämä ei ole sijoitussuositus. Kirjoittaja omistaa Facebookin osakkeita. Kirjoittaja ei omista Snap Inc:in osakkeita.