NoHo Partnersin laajentuminen Sveitsiin yritysostolla tuottaa tulosta – yhtiöltä positiivinen tulosvaroitus

Ravintolakonserni NoHo Partners nostaa vuoden 2023 tulosohjeistuksessaan arviota liikevoittomarginaalistaan.
NoHo Partners hampurilaisketju hampurilainen NoHo Partners hampurilaisketju hampurilainen

NoHo Partners arvioi saavuttavansa tilikaudella 2023 yhteensä noin 370 miljoonan euron liikevaihdon ja yli 9,5 prosentin ravintolaliiketoiminnan liikevoittomarginaalin. Vertailukelpoinen liikevoitto tulee saavuttamaan yhtiön pitkän aikavälin taloudellisissa tavoitteissa määritellyn 10 prosentin liikevoittomarginaalin.

Aiemmassa heinäkuussa antamassaan ohjeistuksessa NoHo Partners oli arvioinut saavuttavansa tilikaudella 2023 yhteensä noin 380 miljoonan euron liikevaihdon ja noin 9,0 prosentin ravintolaliiketoiminnan liikevoittomarginaalin.

Yhtiön kannattavuuskehitys on ollut vahvaa vaihtelevasta kysyntäympäristöstä huolimatta. NoHo Partnersin heinäkuussa 2023 hankkiman Holy Cow!:n liiketoiminta on kehittynyt odotuksia paremmin integraation edistyessä erinomaisesti.

”Kansainvälisessä liiketoiminnassa Holy Cow!:n integraatio edistyy erinomaisesti ja liiketoiminnan tunnusluvut ovat kehittyneet jopa odotuksiamme paremmin”, ravintolakonsernin toimitusjohtaja Aku Vikström totesi kolmannen vuosineljänneksen tulosraportin yhteydessä.

Samaan aikaan pikkujoulukausi on sujunut yhtiön odotusten mukaisesti. Pikkujoulukauden onnistuminen on positiivinen signaali Suomen haastavassa markkinaympäristössä.

Myös tieto yrityskaupan edistymisestä on hyvä uutinen, varsinkin kun kyse on uusille markkinoille menosta.

NoHo Partners tiedotti heinäkuussa ostavansa Sveitsin johtavan premium-hampurilaisketju Holy Cow!:n 16 ravintolaa yhteistyössä pääomasijoittaja Intera Partnersin kanssa. Kauppa toteutettiin myöhemmin elokuussa ja samalla NoHon omistama Friends & Brgrs -ketju siirtyi osaksi tätä NoHon pääomistamaa Better Burger Society -yhtiötä.

Tällä hetkellä NoHon premium-hampurilaisketju kasvaa nopeammin Sveitsissä kuin Suomessa ja yritysosto vaikuttaa onnistuneelta.

NoHo Partners ennakoi saavuttavansa vuonna 2024 päättyvälle strategiakaudelle määritellyt tavoitteet etuajassa. Yhtiö tulee päivittämään pitkän aikavälin strategiset ja taloudelliset tavoitteensa seuraavalle strategiakaudelle vuosille 2024-2026 ja julkaisemaan ne vuoden 2024 ensimmäisellä vuosipuoliskolla.

Tilaa uutiskirjeemme

Kolmesti viikossa lähetettävä uutiskirje sisältää SalkunRakentaja-sivustolla julkaistut uusimmat artikkelit.
Lisää kommentti Lisää kommentti

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Edellinen artikkeli
Lamor öljyntorjuntateknologia

Analyysissä ympäristöratkaisuja kehittävä Lamor Corporation

Seuraava artikkeli
raha euro kolikot tuotto

Kotitalouksien velkaantumisessa historiallinen käänne – ostovoima paranee ja säästämishalut kasvavat