Talouden trendit

Nordnetin sijoitusverkosto Shareville saavuttanut huikean suosion

Nordnet Pankin yksivuotias sosiaalinen sijoitusverkosto Shareville on saavuttanut suuren suosion pohjoismaalaisten sijoittajien keskuudessa.

Sijoittajat ovat jakaneet palvelussa lähes 70 000 salkkua, Nordnet kertoo tiedotteessaan.

Sharevillen jäsenet saavat myös keskimäärin muita Nordnetin asiakkaita parempaa tuottoa sijoituksilleen.

Nordnetin vuosi sitten lanseeraama sosiaalinen sijoitusverkosto Shareville on antanut Nordnetin asiakkaille mahdollisuuden nähdä toistensa salkkuihin ja seurata muiden sijoittajien kauppoja. Palvelussa on jaettu ensimmäisen vuoden aikana lähes 70 000 salkkua, joista suomalaisten salkkujen osuus on yli 14 000. Sosiaalisten sijoittajien yhteenlasketut säästöt ja sijoitukset yltävät noin 1,88 miljardiin euroon.

”Sharevilleä käyttävät asiakkaamme saivat keskimäärin 4,4 prosenttiyksikköä enemmän tuottoa vuositasolla verrattuna muihin Nordnetin asiakkaisiin. Tämä osoittaa mielestäni, että Sharevillessä jaettu osaaminen ja tieto auttavat jäseniä kasvattamaan omia säästöjään. Voi myös olla, että keskimääräistä paremmat sijoittajat ovat löytäneet palvelun”, iloitsee Nordnet Suomen maajohtaja Niklas Odenwall .

”Jopa 20 prosenttia kaikista Nordnetin kautta tehdyistä kaupoista on jaettu Sharevillessä. Kaupat ovat julkisesti nähtävillä, eli kuka tahansa voi katsella kauppoja reaaliajassa. Se on täysin ainutlaatuista ja osoittaa jälleen, että sijoittaminen ja sosiaalinen media sopivat yhteen”, Odenwall jatkaa.

Sharevilleä kehitetään Nordnetin mukaan edelleen vastaamaan jäsenten toiveita ja tarpeita. Syksyn aikana julkaistaan mahdollisuus perustaa ryhmiä, joissa esimerkiksi työkaverit tai yhdistykset voivat seurata toistensa sijoituksia helposti. Ryhmien keskustelut sen sijaan pysyvät myös kaikkien muiden jäsenten näkyvillä, sillä yksi Sharevillen kulmakivistä on avoimuus – kaikki palvelussa jaettu tieto tulee olla jokaisen jäsenen saatavilla.

Kommentoi
Ylös
>