Analyysi: Fodelia laajentaa Oikia-brändiään sipseistä kuluttajien valmisruokiin. Samalla yhtiö satsaa Feelian ja Marjavasun kasvuun foodservice-sektorilla.
Fodelia palasi kertaheitolla kannattavuustavoitteeseensa, kun heinä-syyskuun liikevoitto saavutti strategisen tavoitetason. Myös liikevaihdon kasvu jatkui.
Elintarviketeollisuudessa on jatkuvasti riskit läsnä, mutta Atria on saanut vakiinnutettua kannattavan liiketoiminnan aiempaa vakaammissa olosuhteissa.
Valmisruokatuotantoon keskittyvän elintarvikeyhtiö Fodelian tulos yllätti positiivisesti. Yhtiö keskittyy yhä enemmän Feelian foodservice-liiketoimintaan.
Elintarvikeyhtiö Fodelia eteni alkuvuonna niitä askeleita, jotka olivat ennakoitavissa jo helmikuussa. Yhtiön arvokkain osa Feelia palasi tuloskuntoon.
Kannattavuuden parantuminen ja yhtiön toimet vaikeissa olosuhteissa ovat heijastuneet elintarvikeyhtiö Atrian kurssikehitykseen ja osinkoon myönteisesti.