Kuluttajat keskeyttävät jopa puolet nettiostoksistaan

Jopa yli puolet kaikista nettikauppojen ostoksista jätetään kesken ennen maksua.
nettikauppa internet verkkokauppa kauppa talous nettikauppa internet verkkokauppa kauppa talous

Tiedot käyvät ilmi maksupalveluyhtiö Klarnan teettämästä Readingin yliopiston tutkijoiden tekemästä tutkimuksesta, johon on koottu tietoa yli 20 tilastosta ja tieteellisestä tutkimuksesta.

Tutkimuksen mukaan yleisin syy nettiostoksen keskeyttämiseen on pakotettu käyttäjätilin luominen. 33 prosenttia shoppailijoista jättää ostoksen kesken, jos kauppa vaatii rekisteröitymisen. Jopa 52 % ostaa mieluiten kokonaan ilman rekisteröitymistä.

Muita tärkeimpiä syitä ostoksen keskeyttämiseen ovat korkeat kuljetuskustannukset (27 % vastaajista), hidas ostosten käsittely (27 %), maksutavan, kuten luottokortin valinnasta johtuvat lisämaksut (25 %), epäilys nettikaupan turvallisuudesta (23 %) sekä epävarmuus henkilötietojen lähettämisestä julkisen WiFi-verkon kautta (15 %).


 
Saat jopa 20 ilmaista osaketta!
 
Avaa ja rahoita tilisi Freedom24-välittäjällä ja saat jopa 20 ilmaista osaketta, joiden arvo on jopa 800 dollaria kukin. Lue lisää artikkelistamme
 
Jokaiseen sijoitukseen liittyy riskejä.
 

”Kaikki asiakkaat eivät käytä nettikauppojen ostoskoreja pelkästään tuotteiden ostamiseen. Monesti ostoskoria käytetään toivelistana tai digitaalisena muistikirjana. Siksi ostoskorien hylkäämistä ei voida kokonaan poistaa”, sanoo Klarnan kumppanuussuhteista Suomessa vastaava johtaja Marja Merentie. Merentien mukaan nettikauppiaat voivat kuitenkin vaikuttaa siihen, että ostokokemus olisi parempi ja ostoprosessin vieminen loppuun asti sujuvaa.

Tutkimusraportin mukaan tunteet kuten pelko, ärsyyntyminen, ahdistus, syyllisyys ja katumus vaikuttavat eniten epäröintiin, ostoskorien hylkäämiseen ja ostosprosessin jättämiseen kesken.

Merentien mukaan pelko ja huoli nettikaupan turvallisuudesta ovat päällimmäisenä asiakkaiden mielessä, kun he antavat henkilö- ja maksutietojaan nettikaupoille. ”Nettikaupan turvallisuus- ja yksityisyystiedot pitää olla selkeästi esillä ja asiakkaat pitää vakuuttaa kaupan turvallisuudesta.”

Tilaa uutiskirjeemme

Kolmesti viikossa lähetettävä uutiskirje sisältää SalkunRakentaja-sivustolla julkaistut uusimmat artikkelit.
Lisää kommentti Lisää kommentti

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Edellinen artikkeli
sijoittaminen, osakkeet, rahastot, osakesijoittaminen, rahastosijoittaminen, säästäminen, talous, etf, talouspolitiikka, markkina-analyysit, markkinat, makrotalous, salkunrakentaja,sijoitustappiot

Konecranes nosti tulosnäkymiään

Seuraava artikkeli
osakemarkkinat osakkeet osakekurssit pörssi listautuminen meklari

Milloin listautumisantiin kannattaa osallistua?