-KAUPALLINEN YHTEISTYÖ-
Immunologian tohtori Sanna Ehdinin vuonna 1999 julkaisema ”Den självläkande människan” oli menestysteos. Ensiteoksen jälkeen Ehdin on julkaissut viisitoista kirjaa itsehoitotuotteista, terveydestä, ruokavaliosta, kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista ja elämäntavan muutoksesta. Den självläkande människan -kirjaa on myyty yli 400 000 kappaletta. Se on paljon. Määrästä saa kuvan, kun sitä vertaa Suomen myydyinpään kotimaiseen kirjaan vuonna 2016.
Sanna Ehdin on luennoinut yli 100 000 ihmiselle ja hän on Ruotsin tunnetuimpia terveysalan ammattilaisista. Sanna Ehdin järjestää kiertueita ja hänen bloginsa ja sosiaalisen median kanavansa tavoittaa viikottain satoja tuhansia ihmisiä. Sanna Ehdin on brändi.
Brändistä yritykseksi
Luonnosta saatavat itsehoitotuotteet ovat maailmalla kasvava trendi. Uutteet, kosmetiikka, voiteet ja salvat käyvät maailmalla kaupaksi ja Dr Sannas toimii tämän kehityksen keskiössä.
Dr Sannas perustettiin nykyisessä muodossaan joulukuussa 2015. Dr Sannas myy ihonhoito- ja terveystuotteita sekä verkkokauppansa, että ulkopuolisten jälleenmyyjien kautta. Tällä hetkellä Dr Sannas -tuotteilla on oman verkkokauppansa lisäksi noin 80 jälleenmyyjää.
Dr Sannan verkkokaupassa on oman brändin lisäksi tarjolla reilu 70 muuta terveydenhoitotuotetta. Yrityksen luonnontuotteet valmistetaan Ruotsissa yhteistyökumppaneiden kanssa ja varastointi, tilausten käsittely sekä jakelu niin loppuasiakkaille kuin jälleenmyyjillekin on ulkoistettu. Dr Sannas on siis yritys, jonka toiminta fokusoituu ekologiseen, luonnonmukaiseen ja kestävään kehitykseen perustuvaan ihonhoitotuotteiden brändiin.
Perustamisen yhteydessä suunniteltiin strategia, jossa fokus on luonnollisissa iho- ja terveydenhoitotuotteissa.
Yhtiön tavoitteena vuonna 2018 on tuoda markkinoille vähintään kaksitoista uutta ihonhoito- ja terveystuotetta.
Yhtiö hakee rahoitusta listautumalla NGM Nordic MTF -pörssiin, jolla vahvistetaan kasvua, tuodaan uusia tuotteita markkinoille ja vahvistetaan Dr Sannas -brändiä. Suurempi käyttöpääoma mahdollistaa myös suuremmat varastot. Tämä on tarpeellista, jotta Dr Sannas -tuotteita on riittävästi saatavilla suurissa myymäläketjuissa.
Tuotteet
Dr Sannas -tuotteet perustuvat Sanna Ehdinin tekemiin tutkimuksiin immunologiassa. Yhtiö keskittyy ihonhoidon ja terveydenhuollon tuotteisiin, jotka sisältävät vain luonnollisia ja ekologisia aineosia.
Tarkoituksena on lanseerata uusia ihon- ja terveydenhoidon tuotteita yrityksen kasvustrategian mukaisesti.
Terveyssaippua
Terveyssaippua oli Dr Sannan ensimmäinen lanseerattu tuote. Saippua perustuu mäntyöljyyn, jolla on ihon terveyttä edistäviä ominaisuuksia. Tuotetta on saatavilla myös suihkugeelinä, matkapakkauksina ja kylpysaippuana. Saippua on hoitava ja hajusteeton. Saippua ei sisällä synteettisiä tensidejä, vedenpehmentimiä, säilöntäaineita tai hajusteita.
Vartalovoide
Vartalovoide sisältää ekologista parsakaalin siemenistä uutettua öljyä, kookosöljyä ja safloriöljyä. Voide tekee ihosta pehmeän ja joustavan sekä suojaa sitä kuivuudelta. Voiteen omega 3, 6 ja 9 -rasvahappojen yhdistelmä kosteuttaa ihoa perusteellisesti. Probiootit sisältävät peptidejä, jotka auttavat ylläpitämään ihon kosteustasapainoa.
Jalkavoide
Hoitava jalkavoide, joka pehmentää ja suojaa jalkoja kuivuudelta. Tuotteessa on männyn, laventelin ja eukalyptuksen tuoksu. Tuotteen ekologinen kehäkukkauute sisältää runsaasti triterpeenisaponiiniä ja avonoideja, jotka stimuloivat ihoa ja nopeuttavat sen paranemisprosessia.
Käsivoide
Luonnollinen käsivoide, jossa on probiootteja, omega 3,6 ja 9 -rasvahappoja sekä kolloidista kauraa.
Sannan aurinkojuoma
Mausteseos, jolla on anti-inflammatorisia ominaisuuksia.
Tulevaisuuden näkymät
Dr Sannas on lanseerannut uusia luontaisia ihonhoitotuotteita ja sillä on takanaan voimakasta kasvua. Vuodelle 2018 suunnitellaan ainakin 12 uuden ihonhoito- ja terveystuotteen lanseerausta. Tämä luo yrityksen mukaan pohjaa liiketoiminnan voimakkaan kehittymisen jatkumiselle.
Voidakseen ylläpitää kasvuaan, viedäkseen läpi uusien tuotteiden tuonnin markkinoilla ja vahvistaakseen brändiään entisestään, hakee Dr Sannas nyt listautumista Ruotsin NGM Nordic MTF kauppapaikalle.
Lisärahoitus on tarkoitus käyttää yrityksen tuotemerkin ja tuotteiden entistä voimakkaampaan markkinointiin. Rahaa on tarkoitus käyttää myös varastojen kasvattamiseen. Tarpeeksi isot varastot ovat edellytys isojen ketjujen tuotevalikoimaan pääsemiseksi. Isot ketjut ovatkin Dr Sannan lähiajan tavoitteena.
Dr Sannan kunnianhimoiset kasvusuunnitelmat, draivi ja kasvavissa määrin arvostettu tuoteavalikoima, ovat niitä ajureita, joiden kautta yritys valtaa jatkuvasti uutta alaa ja hakee tämän kasvun tukemiseksi nyt uutta rahoitusta.
Joukkorahoituskampanja on käynnissä 19.12. asti. Yhtiöön voi sijoittaa joukkorahoituspalvelu Invesdorin kautta.