Reutersin mukaan Universal Music tarjoaa Facebookin käyttäjille oikeuden päästä Universalin musiikkikatalogeihin. Käyttäjät voivat ladata musiikkivideoita Facebookin lisäksi Instragramissa ja Oculus Riftissä. Aiheesta kertoi Suomessa Markkinointi&Mainonta.
Monivuotinen sopimus laajenee myöhemmin koskemaan myös Messengeriä.
”Facebook ja UMG luovat yhdessä dynaamisen uuden yhteistyömuodon musiikkiyhtiöiden ja sosiaalisen median alustojen välille, mikä hyödyttää artistien ja musiikintekijöiden intressejä”, kertoo Universal Music Groupin varapääjohtaja Michael Nash.
The Telegraphin mukaan uusi yhteistyö on Facebookin ensimmäinen askel kilpailussa suoratoistopalveluiden jättiläisiä, Googlen omistamaa Youtubea ja Spotifyä vastaan.
Facebookin osakekurssiin uutisella ei ollut vaikutusta. Yhtiön osakekurssi on kuitenkin noussut vuodessa yli 50 prosenttia.