Yritysuutiset

Kotipizzan myynti nousi uuteen ennätykseen

Kotipizza-ketjulla oli ennätyksellinen myynti kesäkuussa – vertailukelpoinen myynti kasvoi 14,7 prosenttia.

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Kotipizza-ravintoloiden myynti kasvoi kesäkuussa 2018 20,3 prosenttia edellisvuodesta. Vertailukelpoinen myynti (same-store sales) nousi 14,7 prosenttia. Vertailukelpoinen myynti perustuu 250 ravintolan myyntilukuihin.

Vuoden 2018 kesäkuun myynti oli 10,3 miljoonaa euroa, kun edeltävänä vuonna samaan aikaan myynti oli 8,5 miljoonaa euroa. Kesäkuun kuukausimyynti on ketjun historian paras ja ylsi kolmatta kertaa yli 10 miljoonaan euroon. Ketjumyynti on kasvanut kesäkuu 2018 mukaan lukien 39 peräkkäistä kuukautta.

Ketjun kivijalkaravintoloiden myynti kasvoi 21,3 prosenttia ja shop in shop -ravintoloiden myynti 15,9 prosenttia. Verkkokaupan myynti nousi 89,9 prosenttia 1 064 000 euroon. Verkkokaupan myynti koostuu pääasiassa 77 kuljetuksia tarjoavan kivijalkaravintolan myynnistä ja sisältyy kokonaisuudessaan kivijalkaravintoloiden myyntiin. Verkkokaupan myynnin voimakas kasvu johtui osittain kesäkuussa käynnissä olleista markkinointikampanjoista.

Kotipizzan kumulatiivinen ketjumyynti tilikauden alusta (1.2.–30.6.) on kasvanut 16,8 prosenttia edellisvuodesta 47,6 miljoonaan euroon.

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Chalupa-ravintoloiden myynti kasvoi kesäkuussa 2018 24,7 prosenttia edellisvuodesta. Vuoden 2018 kesäkuun myynti oli 195 000 euroa. Vertailukelpoinen myynti (same-store sales) laski 17,9 prosenttia. Vertailukelpoinen myynti perustuu 8 ravintolan myyntilukuihin.

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvien Social Burgerjoint -ravintoloiden myynti kasvoi kesäkuussa 2018 119,8 prosenttia edellisvuodesta. Vuoden 2018 kesäkuun myynti oli 165 000 euroa. Myyntiluvuissa on mukana kesäkuun 19. päivänä Helsingin Citycenterissä avatun Social Burgerjoint -ravintolan 12 aukiolopäivän myynti. Vertailukelpoinen myynnin kasvu kesäkuussa 2018 oli 23,4 prosenttia ja se perustuu yhden ravintolan myyntiin.

Kotipizza Group Oyj:hin kuuluvan No Pizza -ravintolakonseptin ensimmäinen, Helsingin Citycenterissä sijaitseva ravintola avattiin kesäkuun 19. päivänä. Kesäkuun 12 aukiolopäivän myynti oli 33 000 euroa.

Myyntiennätys ei tullut markkinoille luultavasti yllätyksenä, sillä osakekurssi on perjantaina noin klo 12.00 vain 0,3 prosentin nousussa.

Kommentoi

Jätä viesti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

SalkunRakentaja on sijoittamiseen ja raha-asioihin keskittyvä verkkojulkaisu. Sivusto sisältää sijoittamiseen, talouteen ja arjen raha-asioihin liittyviä artikkeleita, uutisia ja analyysejä.

SalkunRakentaja-sivusto sisältää myös kumppaneidensa tuottamaa sisältöä, josta sivusto voi saada julkaisupalkkioita.

   

Yhteystiedot

Julkaisija Salkkumedia Oy
Y-tunnus 2793119-8
Puhelin 040 0132119
Sähköposti info@salkunrakentaja.fi
Päätoimittaja Jorma Erkkilä
 
Anna palautetta
Sisällöntuottajaksi
 

Lisätietoja

Henkilöstö
Mediakortti
Yhteistyökumppanit
Digipaketti
Palvelut

 

Tilaa maksuton uutiskirje sähköpostiisi:

Copyright © 2018 Salkkumedia Oy

Ylös