KAUPALLINEN YHTEISTYÖ

Ikkunaremontilla arvonnousua ja asumisviihtyvyyttä myös sijoitusasuntoon

Vanhat asunnot vaativat kunnossa pysyäkseen säännöllisiä korjauksia ja remontteja.

Lämpölux kokemuksia - Tyytyväisiä asiakkaita

Taloyhtiöiden on myös vuosittain, esimerkiksi yhtiökokouksen yhteydessä, laadittava asuntoihin viiden vuoden korjaussuunnitelma. Ennakoivat huollot ja korjaustarpeen selvittäminen etukäteen pienentävät remonttikustannuksia ja auttavat ehkäisemään ongelmia.

Ikkuna- ja oviremontit ovat osa peruskorjausta

Ikkunaremonttien voidaan ajatella kuuluvan taloyhtiöiden peruskorjauksiin. Ikkuna- ja oviremontteja tekevän Lämpöluxin kehityspäällikkö Ville Hyry toteaa, että yleensä ikkunaremontti tehdään erikseen ja oviremontti toisella kertaa.

”Ikkunaremontti voidaan toteuttaa hyvin pienin häiriöin, eikä siitä aiheudu merkittävää haittaa talon asukkaille. Ikkunaremontti toteutetaan huoneistokohtaisesti, jolloin yksi huoneisto saadaan valmiiksi nopeasti, jopa muutamassa tunnissa.”

Ulkopuolella tehtävät pellitys ja muut työt eivät aiheuta asukkaalle minkäänlaista asumishäiriötä.

Kerrostaloasuntoihin tehtävien ikkuna- ja oviremonttien hyödyt asunnon omistajalle ovat Hyryn mukaan selkeät:

”Remontti nostaa asunnon arvoa, helpottaa mahdollista myyntiä, edesauttaa vuokrattavuutta ja pidentää vuokrasuhteiden kestoa asumismukavuuden lisääntyessä. Se säästää myös talon energiankulutusta, jolloin vastikemaksut pienenevät.”

Ikkuna- ja oviremonttien tarpeellisuus korostuu tulevina vuosina ilmastonmuutoksen aiheuttamien ääriolosuhteiden, kuten myrskytuulten ja viistosateiden, lisääntyessä ja kuormittaessa talojen julkisivuja. Esimerkiksi ikkunan vesipellin huono kiinnitys tai väärä kaatokulma voivat aiheuttaa veden kulkeutumisen vääriin paikkoihin talon rakenteissa. Kiinteistöissä olisikin syytä tarkistaa vuosittain ikkunoiden ja muun julkisivun kunto ja arvioida samalla korjauksen ja vaihdon tarve.

Lämpölux pitää asiakaskokemusta tärkeänä

Moni kokee sopivan remontintekijän valinnan haastavaksi. Nykyisin kuluttajan on internetissä helppo vertailla eri toimijoita ja valita sieltä itselleen sopiva vaihtoehto suunnitelman ja tarjouksen tekemiseen.

Lämpöluxilla asiakkaan kuunteleminen koetaan tärkeäksi asiaksi. Siksi yritys kerää asiakkailtaan palautteita jokaisesta toteutuneesta remontista. Kuluttajien kokemukset Lämpöluxista ovat olleet niin positiivisia, että he suosittelevat sen tuotteita ja palveluita hyvin mielellään myös muille.

Ville Hyry kertoo Lämpöluxilla olevan jatkuva tarve uusille tekijöille. Siksi yritys rekrytoi ja kouluttaa palvelukseensa lisää myyntiedustajia ja kotipalvelumyyjiä kaiken aikaa.

Ajantasaiset Lämpöluxin tiedotteet STTinfosta ja ePressistä.

Kommentoi
Ylös
>