Oma talous

K-ryhmän kanta-asiakasohjelman uudistus ihmetyttää

Kesko kertoi eilen uudistavansa kanta-asiakasohjelma Plussan lokakuussa aiempaa henkilökohtaisemmaksi. Talouselämän toimittajasta uudistus vaikuttaa nurinkuriselta.

Uudistuvan K-Plussan tavoitteena on parantaa asiakaskokemusta huomioimalla asiakkaat henkilökohtaisesti kohdennetuilla eduilla.  Keskon mukaan asiakas saa jatkossa henkilökohtaisesti räätälöidyt Plussa-tarjoukset ostotottumustensa perusteella.

Lisäksi K-Plussa muuttuu digitaaliseksi. Lokakuun alusta lähtien asiakkaat voivat käyttää keräämiään Plussa-pisteitä Plussa-rahana kätevästi Plussa-kortilla K-ryhmän kaupoissa.

Plussa-kortteja on yli 3,6 miljoonalla suomalaisella lähes 2,3 miljoonassa taloudessa.

”Plussan tavoitteena on olla Suomen henkilökohtaisesti palkitsevin kanta-asiakasohjelma. Tarjoamme asiakkaallemme juuri ne tuotteet edullisemmin, joita hän muutenkin valitsisi ostoskoriinsa. Mitä enemmän Plussa-korttia käyttää, sitä paremmaksi ja henkilökohtaisemmaksi se muuttuu”, sanoo Keskon Chief Digital Officer Anni Ronkainen.

Talouselämän toimittaja Irmeli Salo oudoksuu Keskon uudistusta. ”Keskon bisneslogiikka tuntuu nurinkuriselta”, Salo toteaa Talouselämän jutussaan.

Miksi K-ryhmä myy asiakkailleen halvemmalla niitä tuotteita, joita hän haluaa ja ostaa joka tapauksessa, Salo kysyy.

Salon mukaan ei vaikuta kovin fiksulta bisnekseltä tyrkyttää alennuksia niille asiakkaille, jotka ovat jo niin sanottuja ”varmoja nakkeja”. ”Missä on vanha kunnon kermankuorinta?”

Salo epäileekin Keskon uudistuksen perustuvan imagon rakentamiseen. ”Kesko laskee, että päivittäistavaroissa kannattaa tulla asiakasta vastaan, jolloin rahaa riittää muihin, kalliimpiin ostoksiin. Kun päivittäiskori halpenee, se vahvistaa kuluttajan mielikuvaa pysyvästi ja laajasti edullisemmasta kaupasta.”

Kommentoi

Jätä viesti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Ylös