Yritysuutiset

Verkkokauppa.com teki odotettua kovemman tuloksen verkkokaupan murroksen siivittämänä

Yhtiö ylsi kaikkien aikojen parhaaseen neljännesvuoden liiketulokseen.

Verkkokauppa.comin liikevaihto nousi kolmannella vuosineljänneksellä 129 miljoonaan euroon, kasvaen 7,3 prosenttia viime vuodesta. Vertailukelpoinen liiketulos nousi viime vuoden 4,3 miljoonasta eurosta 5,6 miljoonaan.

Vertailukelpoinen liiketulos nousi kaikkien aikojen ennätykseen.

Tuloskehitys oli odotettua kovempaa, sillä analyytikoiden konsensusennuste kolmannelle vuosineljännekselle oli 5,3 miljoonan euron liiketulos.

Toimitusjohtaja Panu Porkan mukaan Verkkokauppa.com saavutti kasvun vahvalla kuluttajaverkkomyynnillä sekä kasvulla erityisesti keskisuurissa ja kehittyvissä kategorioissa, kuten suurissa kodinkoneissa, urheilutarvikkeissa, toimistotarvikkeissa ja grillaustuotteissa. Vähittäiskaupan siirtyminen verkkoon jatkuu nopeasti, uusien kuluttajien suosiessa enenevässä määrin verkosta ostamista.

Yhtiö onnistui parantamaan kannattavuuttaan myös kolmannella vuosineljänneksellä, kun myyntikate oli 16,2 prosenttia ja edellisvuotta korkeampi. Porkan mukaan tämä johtui vahvasta myynnin kasvusta uusissa kategorioissa sekä vahvasta kuluttajamyynnistä tukkukaupan kärsiessä matkustusrajoituksista.

”Jatkuvat teknologiainvestoinnit tehostivat toimintaa useilla alueilla, kuten performance-markkinoinnissa, parantaen myyntikatetta. Data-analytiikan kehitys paransi varaston kiertonopeutta, mikä nosti myyntikatetta entisestään.”

Yhtiö päivitti tulosohjeistustaan 24.9. koskien vuoden 2020 liikevaihtoa ja vertailukelpoista liiketulosta. Yhtiö arvioi liikevaihdon olevan 525–550 miljoonan euron välillä (504 miljoonaa euroa vuonna 2019) ja vertailukelpoisen liiketuloksen olevan 17–21 miljoonan euron välillä (11,3 miljoonaa euroa vuonna 2019) vuonna 2020. Aiemmin yhtiö arvio liikevaihdon olevan 520–545 miljoonan euron välillä ja vertailukelpoisen liiketuloksen olevan 13–18 miljoonan euron välillä vuonna 2020.

Verkkokauppa.com uskoo, että se onnistuu kasvattamaan markkinaosuuttaan valitsemissaan tuotekategorioissa. Vahva tase mahdollistaa toiminnan strategian mukaisen laajentamisen. Yhtiö on hyötynyt koronapandemian vauhdittamasta muuttuvasta kuluttajakäyttäytymisestä, ja verkkomyyntikanavien myynti on kasvanut voimakkaasti.

Verkkokauppa.comin näkemyksen mukaan tämä kehitys jatkuu koronapandemian jatkuessa ja siirtymä verkkomyyntikanavaan on pysyvää, kun kuluttajat ja yritykset omaksuvat uusia toimintatapoja.

Kommentoi

Jätä viesti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

SalkunRakentaja on vaurauden rakentajan suosittu verkkolehti. Sivusto sisältää sijoittamiseen, yrittäjyyteen ja arjen raha-asioihin liittyviä artikkeleita, uutisia ja analyysejä.

SalkunRakentaja-sivusto sisältää myös kumppaneidensa tuottamaa sisältöä, josta sivusto voi saada julkaisupalkkioita.

Tutustu sisältömarkinoinnin ja sisällöntuotannon ratkaisuihimme Salkkumedia Oy:n kotisivuilta.

   

Yhteystiedot

Julkaisija Salkkumedia Oy
Y-tunnus 2793119-8
Puhelin 040 0132119
Sähköposti info(at)salkunrakentaja.fi
Päätoimittaja Jorma Erkkilä
 
Webhotelli: Hostingpalvelu.fi
Anna palautetta
Sisällöntuottajaksi
 

Lisätietoja

Henkilöstö
Mediakortti
Yhteistyökumppanit
Digipaketti
Palvelut lukijoille
Tilaa uutiskirje

 

Tilaa maksuton uutiskirje sähköpostiisi:

Outbound linkkien seuranta

Akateemiset

Akateemiset2

Copyright © 2020 Salkkumedia Oy

Ylös