
Alentamalla hintojaan Tokmanni pyrkii vastaamaan entistäkin paremmin maailmalla yleistyneen, fiksua ostamista korostavan smart shopping -trendin voimistumiseen.
Halpakauppaketju Tokmanni kertoi tänään alentavansa yli 600 tuotteen hintaa pysyvästi. Hinnanalennukset toteutetaan kolmessa erässä, joista ensimmäisessä erässä alennetaan 6.2.2017 yli 200 tuotetta, yhtiö kertoo tiedotteessaan.
Yhtiön mukaan viimeisten vuosien aikana asiakkaista on tullut entistä tarkempia kulutuksen suhteen. Samalla he eivät halua tinkiä tuotteiden laadusta.
Tokmannin hinnanalennukset eivät koske vain yksittäisten tuoteryhmien tai -merkkien tuotteita, vaan joukossa on sekä kaupan omien että tunnettujen kansainvälisten merkkien tuotteita. 6.2.2017 alkaen alennetaan esimerkiksi elintarvikkeita, vaatteita, kodin pienkoneita, työkaluja, pesuaineita ja siivoustuotteita sekä henkilökohtaisen hygienian tuotteita.
”Nostamme alennettuja tuotteita esille markkinoinnissamme. Esimerkiksi Tarjoussanomat-suorajakelumainokseemme olemme helmikuun toisella viikolla nostaneet esille noin 40 tuotetta, joiden hintoja olemme tässä yhteydessä alentaneet”, Tokmannin markkinointijohtaja Tomi Hakanpää kertoo.
Tammikuun alussa S-ryhmä kertoi halpuuttavansa lähes 900 suomalaisten suosikkituotteen hintaa. Nyt Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa ja Alepoissa laskevat erityisesti kotimaisten kasvisten hinnat.
Myös Kesko kertoi tammikuussa halpuuttavansa 2000 tuotteen hintoja K-ruokakaupoissa. Yhtiö perusteli alennuskampanjaa raaka-aineiden markkinahintojen laskulla ja kustannusten laskemisella. Keskon mukaan suomalaiset kuluttajat ovat myös yhä tietoisempia ruoan hinnasta.