Varainhoitoyhtiö: Näin sijoitat elvyttävässä ympäristössä
Kaupan halpuutuskisa kovenee – Tokmanni alentaa pysyvästi yli 600 tuotteen hintaa
IT-ala sijoituskohteena

Kaupan halpuutuskisa kovenee – Tokmanni alentaa pysyvästi yli 600 tuotteen hintaa

Alentamalla hintojaan Tokmanni pyrkii vastaamaan entistäkin paremmin maailmalla yleistyneen, fiksua ostamista korostavan smart shopping -trendin voimistumiseen.
Tokmanni halpatavaraketju kauppaketju kauppa Tokmanni halpatavaraketju kauppaketju kauppa
Kuva: Tokmanni Oyj
Tokmanni halpatavaraketju kauppaketju kauppa
Kuva: Tokmanni Oyj

Alentamalla hintojaan Tokmanni pyrkii vastaamaan entistäkin paremmin maailmalla yleistyneen, fiksua ostamista korostavan smart shopping -trendin voimistumiseen.

Halpakauppaketju Tokmanni kertoi tänään alentavansa yli 600 tuotteen hintaa pysyvästi. Hinnanalennukset toteutetaan kolmessa erässä, joista ensimmäisessä erässä alennetaan 6.2.2017 yli 200 tuotetta, yhtiö kertoo tiedotteessaan.

Yhtiön mukaan viimeisten vuosien aikana asiakkaista on tullut entistä tarkempia kulutuksen suhteen. Samalla he eivät halua tinkiä tuotteiden laadusta.

Tokmannin hinnanalennukset eivät koske vain yksittäisten tuoteryhmien tai -merkkien tuotteita, vaan joukossa on sekä kaupan omien että tunnettujen kansainvälisten merkkien tuotteita. 6.2.2017 alkaen alennetaan esimerkiksi elintarvikkeita, vaatteita, kodin pienkoneita, työkaluja, pesuaineita ja siivoustuotteita sekä henkilökohtaisen hygienian tuotteita.

”Nostamme alennettuja tuotteita esille markkinoinnissamme. Esimerkiksi Tarjoussanomat-suorajakelumainokseemme olemme helmikuun toisella viikolla nostaneet esille noin 40 tuotetta, joiden hintoja olemme tässä yhteydessä alentaneet”, Tokmannin markkinointijohtaja Tomi Hakanpää kertoo.

Tammikuun alussa S-ryhmä kertoi halpuuttavansa lähes 900 suomalaisten suosikkituotteen hintaa. Nyt Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa ja Alepoissa laskevat erityisesti kotimaisten kasvisten hinnat.

Myös Kesko kertoi tammikuussa halpuuttavansa 2000 tuotteen hintoja K-ruokakaupoissa. Yhtiö perusteli alennuskampanjaa raaka-aineiden markkinahintojen laskulla ja kustannusten laskemisella. Keskon mukaan suomalaiset kuluttajat ovat myös yhä tietoisempia ruoan hinnasta.

Tilaa uutiskirjeemme

Kolmesti viikossa lähetettävä uutiskirje sisältää SalkunRakentaja-sivustolla julkaistut uusimmat artikkelit.
Lisää kommentti Lisää kommentti

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Edellinen artikkeli
Pictet sijoitusnäkymät talous maailmantalous

Varainhoitoyhtiö: Näin sijoitat elvyttävässä ympäristössä

Seuraava artikkeli
digitalisaatio tietotekniikka robotiikka it teknologia

IT-ala sijoituskohteena