Verkkokauppa.com julkaisi väkevät kasvuluvut – osakekurssi kiitää

Verkkokauppa.comin liikevaihto kasvoi toisella vuosineljänneksellä peräti 24 prosenttia.
sijoittaminen, osakkeet, rahastot, osakesijoittaminen, rahastosijoittaminen, säästäminen, talous, etf, talouspolitiikka, markkina-analyysit, markkinat, makrotalous, salkunrakentaja, sijoittaminen, osakkeet, rahastot, osakesijoittaminen, rahastosijoittaminen, säästäminen, talous, etf, talouspolitiikka, markkina-analyysit, markkinat, makrotalous, salkunrakentaja,

Verkkokauppa.com osakekurssi osakkeet pörssi

Liikevaihto kasvoi 19,0 miljoonaa euroa ja oli 99,0 miljoonaa euroa. Erityisesti kasvoi puhelinten, televisioiden, kameroiden, pienten kodinkoneiden sekä audio ja hifin liikevaihto.

Edellisellä vuosineljänneksellä ja vertailukaudella osa liikevaihdon kasvusta johtui suuresta tukkueräkaupan volyymista asiakkaille, jotka vievät tuotteet ulkomaille, ja B2B-myynnistä.

Yhtiön kasvua tuki vuodelle 2017 päivitetty aggressiivisempi kasvustrategia.


 
Saat jopa 20 ilmaista osaketta!
 
Avaa ja rahoita tilisi Freedom24-välittäjällä ja saat jopa 20 ilmaista osaketta, joiden arvo on jopa 800 dollaria kukin. Lue lisää artikkelistamme
 
Jokaiseen sijoitukseen liittyy riskejä.
 

”Markkinaosuus kasvoi melkein kaikissa tuotealueissa, eniten niissä tuotealueissa, joissa hinnoittelu ja markkinointitoimet olivat aggressiivisimmat. Koska Verkkokauppa.comilla on vain pieni valikoima kausituotteita, huono sää tai muu vuodenajan vaihtelu ei ole juurikaan vaikuttanut liikevaihtoon”, toteaa yhtiön toimitusjohtaja Samuli Seppälä.

Seppälän mukaan kuluttajaelektroniikan kilpailu säilyi kuitenkin kireänä, mikä alensi kokonaismyyntikatteen 14,6 prosenttiin. Verkkokauppa.com tavoittelee edelleen noin yhden prosentin vuosittaista markkinaosuuden kasvua tuotealueittain.

Yhtiö hakee lisäkasvua hakemalla uusia vähittäiskauppa- ja logistiikkatilojen Helsingin ja Turun alueilta. ”Näiden tulee sopia yrityksen matalan kustannustason verkkokauppaliiketoimintamalliin joustavin vuokraehdoin, huomioiden kaupan siirtymisen verkkoon. Uusia myymälöitä ei tulla avaamaan vuonna 2017”, Seppälä toteaa.

Verkkokauppa.comin investoinnit uusiin verkkokauppamyyntiin soveltuviin tuotealueisiin ja kustannuksia säästäviin teknologioihin jatkuvat.

Seppälä toteaa, että arviolta yksi prosentti tai 400 miljoonaa euroa Suomen kivijalkakaupasta siirtyy vuosittain verkkoon nykyisen tason ollessa noin 10 prosenttia.

Yhtiö odottaa liikevaihdon kasvun jatkuvan vuonna 2017 sekä keskipitkällä aikavälillä vähittäiskaupan positiivisten merkkien, Suomen BKT:n kasvun sekä aggressiivisen kasvustrategian tukemana.

Verkkokauppa.com ei tehnyt muutoksia tulevaisuuden näkymiinsä.

Johto uskoo yhtiön onnistuvan edelleen kasvattamaan markkinaosuuttaan yhtiön valitsemilla segmenteillä. Yhtiön vahva tase mahdollistaa edelleen toiminnan laajentamisen strategian mukaisesti.

Verkkokauppa.comin osake oli tänään puolen päivän jälkeen yli kuuden prosentin nousussa.

Tilaa uutiskirjeemme

Kolmesti viikossa lähetettävä uutiskirje sisältää SalkunRakentaja-sivustolla julkaistut uusimmat artikkelit.
Lisää kommentti Lisää kommentti

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Edellinen artikkeli
opiskelija opintotuki opintoraha opinnot opintolaina talous raha tietokone

Opiskelijoiden opintotuki muuttuu pian merkittävästi – vähemmän rahaa, enemmän lainaa

Seuraava artikkeli
vaurastuminen vauraus varat rahat omaisuus varakas

Kotitalouksien nettovarat kasvaneet kahdeksan vuotta peräkkäin