Helsinkiläinen startup Hookle on löytänyt merkittävän markkinaraon sosiaalisen median hyödyntämiseen tarkoitetulle sovellukselleen.
Vuonna 2017 perustetun Hooklen liikeideana on helppokäyttöinen ja älykäs sosiaalisen median hyödyntämiseen kehitetty mobiilisovellus, kertoo Business Finland tiedotteessaan. Sovelluksen avulla erityisesti yrittäjät ja pienet yritykset voivat hyödyntää sosiaalista mediaa liiketoiminnassa. Helppokäyttöisyyden ansiosta yrittäjien kynnys sosiaalisen median hyödyntämiseen on alhaisempi.
”Kohderyhmällemme voi olla hyvinkin korkea kynnys ylipäätään liittyä sosiaaliseen mediaan, saati hallita sitä, oppia mestariksi ja tehdä johtopäätöksiä yrityksen kehittämisestä. Emme pyri tarjoamaan kaiken kattavaa ratkaisua, kuten esimerkiksi toimialan jätit Hootsuite ja Tweetdeck. Niiden käyttöönotto ei ole asiaa tuntemattomalle välttämättä ihan simppeliä”, kertoo Hooklen toimitusjohtaja Tero Seppälä.
Hooklen sovelluksella yrittäjä saa yrityksensä nopeasti sosiaaliseen mediaan ja voi hallita kokonaisuutta helposti yhden työkalun kautta. Seppälän mukaan algoritmit laskevat, miten jokainen postaus leviää käyttäjän ja hänen verkostonsa kautta. Käyttäjä näkee 0-100 asteikolla numeron, joka kertoo, toimiiko postaus vai ei. Mitä enemmän jakoja, sitä suurempi numero”, kertoo toimitusjohtaja Tero Seppälä.
Itsensä Googlen kanssa Hookle pääsi yhteistyöhön sovelluskehityksen kautta, Seppälä kertoo.
”Vertailimme mobiilisovellusten kehitysteknologioita, joilla voisimme kehittää oman ratkaisumme nopeasti ja kustannustehokkaasti. Törmäsimme Googlen uuteen teknologiaan, Flutteriin. Itse teknologia vaikutti lupaavalta ja ymmärsimme, että early adapterina voisimme samalla rakentaa tästä strategisen yhteistyön Googlen kanssa. Otimme suoraan yhteyttä Googlen Piilaakson kontakteihimme. Parissa viikossa olimmekin jo videoneuvottelussa, jossa sovimme yhteistyöstä. ”
Tammikuussa Hooklen kehittäjät matkasivat Piilaaksoon Googlen DartConf-tapahtumaan, jossa yrittäjät beta-version Hooklesta yhdessä Googlen kanssaan.
Seppälä kertoo Business Finlandin Tempo-rahoituksen olleen keskeisessä osassa Hooklen toiminnassa. Yritys on pystynyt kehittämään liiketoimintaa ja tuotteen prototyyppiä, kartoittamaan asiakastarvetta sekä panostamaan kansainvälistymiseen.