Lidl avaa Suomessa verkkokaupan, jonka valikoimaan kuuluu lisäravinteita, superfoodia, pähkinöitä ja vitamiineja.
Verkkokaupassa testataan myös muiden tuoteryhmien myyntiä, kuten joulun lahjatuotteita. Kauppaketjun mukaan kyseessä on pilotti, jolla kerätään kokemuksia suomalaisten verkko-ostamisesta.
Lidl avaa torstaina 22.11.2018 verkkokaupan, jonka valikoimiin kuuluu urheilijoille ja kuntoilijoille suunnattuja tuotteita kuten lisäravinteita, superfoodia, pähkinöitä ja vitamiineja.
Lidl myy Sportyfeel-verkkokaupassa myymälästä tuttuja tuotteita, mutta valikoima on laajempi ja osa tuotteista myydään totuttua suuremmissa pakkauksissa. Esimerkiksi proteiinipatukat myydään 12 kappaleen pakkauksessa.
”Sportyfeel.fi on meille alusta, jolla voimme pienimuotoisesti testata ja kokeilla erilaisia verkkokaupan ratkaisuja. Tulemme testaamaan joitakin erilaisia tuotteita, palveluita ja kampanjoita joulusesongin ja ensi vuoden aikana. Kyse ei tässä vaiheessa ole kattavasta ruoan tai käyttötavaran verkkokaupasta”, Lidl Suomen toimitusjohtaja Lauri Sipponen kertoo.
Joulusesonkia varten verkkokauppaan on perustettu joulutori, johon on kerätty lahjaideoita ja sesongin ajankohtaisia ruokatuotteita.
Lidlillä on Euroopassa useita erilaisia verkkokauppoja, joissa myydään esimerkiksi käyttötavaroita, viinejä ja matkoja. Sportyfeel-verkkokauppa on kehitetty Suomessa yhdessä suomalaisten kumppaneiden kanssa.
”Haluamme omalta osaltamme auttaa luomaan ja parantamaan suomalaisen verkkokaupan toimintaedellyksiä. Suomessa on vahvaa verkkokauppaosaamista. Sportyfeel-verkkokaupassa niin suunnittelu, alusta, maksupalvelut kuin logistiikkakin ovat kotimaista työtä”, Sipponen jatkaa.
Kivijalkakaupat ovat vihdoin heränneet verkkokaupan tuomaan haasteeseen laajemminkin. Kivijalkakaupan vaikeuksista kärsinyt Stockmann on kaksinkertaistanut verkkokauppansa myytävien tuotteiden määrän lyhyessä ajassa.
Osavuosikatsauksessaan yhtiö kertoi avaavansa muotiin, kauneuteen ja kodin designiin keskittyvän B2C-kauppapaikan Suomeen keväällä 2019. Markkinapaikka-alusta mahdollistaa uusien brändien, partnereiden ja tuotealueiden tuomisen stockmann.com-verkkokauppaan.