Peliyhtiö Rovio kertoo tiedotteessaan hakevansa pitkän aikavälin kasvua lisäämällä investointeja käyttäjähankintaan ja tämän seurauksena alentaa 2019 näkymiään
Yhtiö alentaa vuoden 2019 kannattavuuden näkymiään johtuen käyttäjähankintainvestointien lisäämisestä vuoden toisella vuosipuoliskolla ja panostamisesta pitkän aikavälin kasvuun.
Liikevaihdon näkymiä vuodelle 2019 Rovio alentaa vanhempien pelien sekä Brand Licensing -segmentin alemmista tuotto-odotuksista johtuen.
Rovio arvioi nyt 2019 vuoden liikevaihdon olevan 295–310 miljoonaa euroa, kun aiempi näkymä oli 300 – 330 miljoonaa euroa. Vertailukelpoisen liikevoiton ennustaa olevan nyt 5-8 prosenttia, kun aiempi näkymä oli 9-11 prosenttia.
’’Lisäämällä käyttäjähankintainvestointeja haluammekin maksimoida mahdollisuuden kasvattaa Games-liiketoimintaamme neljännellä vuosineljänneksellä, ja tämän myötä päästä hyviin asemiin ensi vuotta silmällä pitäen”, kertoo Rovion toimitusjohtaja Kati Levoranta.
’Käyttäjähankintainvestointien kasvattaminen johtaa Levorannan mukaan luonnollisesti Rovion keskittymisestä pitkän tähtäimen liikevaihdon ja kassavirran kasvattamiseen.
”Useiden uusien kasvupelien siivittämänä tavoitteenamme on pitää käyttäjähankintainvestoinnit korkealla tasolla loppuvuoden osalta. Vuodelle 2020 tavoittelemme korkeampaa liikevaihdon kasvua jo julkaistujen kärkipelien vauhdittamana sekä julkaisemalla 1-3 uutta peliä ensi vuonna. Tavoitteenamme on tuoda koemarkkinointiin 2-3 uuden IP’n peliä vielä tänä vuonna’’, Levoranta jatkaa.