
Avidly täsmentää alustavien tilintarkastamattomien tilinpäätöstietojen perusteella vuoden 2019 liiketulosohjeistustaan. Vuoden 2019 tulosta koskeva varoitus on jo kolmas.
Avidly arvioi, että vuoden 2019 liiketulos jää noin 2,4 miljoonaa euroa tappiolliseksi. Aikaisemmin Avidly arvioi, että liikevaihto on 22 – 24 miljoonaa euroa, että ja liiketulos on tappiollinen. Liikevaihdon osalta Avidly pitää ohjeistuksen ennallaan.
Vuonna 2018 liikevaihto oli 19,8 miljoonaa euroa ja liiketulos 0,6 miljoonaa euroa.
Yhtiön osakekurssi painui tulosvaroituksen siivittämänä yli 15 prosenttia keskiviikkona pörssissä.
“Panostukset kansainvälistymiseen ja kotimaiseen kasvuun eivät ole toteutuneet odotetulla tavalla, mikä on johtanut liiketuloksen ennakoitua heikompaan kehitykseen. Odotuksista huolimatta Inbound -liiketoiminnassa ei päästy voitolliseen liiketulokseen neljännellä kvartaalilla”, kertoo Avidlyn toimitusjohtaja Jesse Maula.
Maulan mukaan syksyllä käynnistetyn kannattavuushankkeen osalta yhtiö odottaa tuloksia vuoden 2020 aikana. Tämän lisäksi Avidly keskityy kannattavan kasvun aikaansaamiseen, Maula toteaa.
Avidly on Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto ja johtava pohjoismainen markkinoinnin automaatioyhtiö, joka on listattu Nasdaq First North -markkinapaikalla Helsingissä.
Yhtiön tavoitteena on yli 100 miljoonan euron liikevaihto vuoteen 2024 mennessä. Lisäksi yhtiö tavoittelee kannattavaa 2 – 7 prosentin liikevoittoprosenttia nopeasta kasvusta huolimatta.
Avidly julkaisee vuoden 2019 tilinpäätöstiedotteen 5.3.2020.