Tämän vuoden Inc. 5000 -listalta löytyy houkuttelevia uusia yrityksiä.
Lämmitetyt käsineet. Elastinen lompakko. Kokoontaitettava kestokuppi. Mitä näillä tuotteilla on yhteistä? Inc. 5000 -lista tuo esiin yhdysvaltojen nopeimmin kasvavia yrityksiä, jotka suunnittelevat markkinoille tyylikkäitä ja näppäriä hittituotteita.
Nugget
Sijoitus: 11.
Kolmen vuoden kasvu: 13,786 %
David Baron osti futon-patjan yliopiston asuntolaansa ja tuskaili monen muun korkeakouluopiskelijan tavoin patjan kehyksen kokoamisen kanssa. Baron vietti seuraavat kolme vuotta suunnitellessaan kehystä, jota ei tarvitse koota kasaan. Lopulta hän huomasikin, ettei suunnitellut tuotettaan lainkaan oikea demograafi mielessään.
Tänä päivänä Baronin yritys tuottaa konepestäviä Nugget-patjoja (229–259 dollaria), jotka koostuvat neljästä liikuteltavasta kappaleesta, jotka voidaan vetää erilleen tai rekonstruoida vaikkapa linnoitukseksi. Rakennuksessa vain mielikuvitus on rajana!
BrüMate
Sijoitus: 14.
Kolmen vuoden kasvu: 11,951 %
Kun juomatuotteiden valmistaja BrüMate toi markkinoille vuonna 2017 Hopsulator Slim -tuotteensa, 25 dollarin ruostumattomasta teräksestä valmistetun eristetyn oluttölkin, heidän markkinarakonsa oli pieni. Hopsulator pitää alkoholijumat kylminä. Sittemmin yritys on laajentanut valikoimaansa ja myy jäähdyttimiä viineille, samppanjalle ja jopa martini-drinkeille.
”Nämä eivät ole pelkkiä hupilahjoja, joita ostat oluen ystävälle”, kertoo 25-vuotias perustaja Dylan Jacobs Inc.-sivustolla. Tuotteet palvelevat tarkoitustaan.
BrüMaten myyntivoitot tulevat kirimään tänä vuonna 100 miljoonan dollarin rajan yli, kippis sille!
Thread Wallets
Sijoitus: 104.
Kolmen vuoden kasvu: 3,363 %
Kun Colby Bauer hävitti lompakkonsa yliopistosta valmistumisen jälkeen, hän ei halunnut enää ostaa mitään paksua lompakkoa pullottamaan taskuunsa. Bauer kuitenkin pettyi pian, sillä kaikki minimalistiset lompakot, joita hän löysi verkkokaupoista, olivat yksivärisiä ja tylsiä. Bauer osti paksua kuminauhaa puolisonsa kanssa ja alkoivat ompelemaan värikkäitä lompakoita. Thread Wallets kääri 8 miljoonan dollarin tulot viime vuonna.
Ororo
Sijoitus: 213.
Kolmen vuoden kasvu: 2,035 %
Miltä kuulostaisi lämmitetyt hanskat kylmänä pakkaspäivänä? Ororon 200 dollarin lämmitetyt käsineet ovat suuressa suosiossa hiihtäjien, lumilautailijoiden muiden talviurheilijoiden keskuudessa. Hanskat sisältävät pieniä litiumioniakkuja, jotka lämmittävät käsiä tasaisesti sormenpäitä myöten jopa seitsemän tuntia. Jokainen tuote testataan laajamittaisesti säänkestävyyden varmistamiseksi.
Yedi Houseware Applicances
Sijoitus: 105.
Kolmen vuoden kasvu: 3,328 %
Kuinka tehdä tuote, jota asiakkaat rakastavat? Anna heille sitä, mitä he pyytävät.
Tämä oli Yedin perustajien Matt Revichin ja Bobby Djavaherin lähestymistapa, kun he suunnittelivat Evolution-ilmafriteerauskeittimen. He tutkivat tuhansien asiakkaiden palautteita ja pyyntöjä, jonka seurauksena syntyi uuden ajan ilmafriteerauskeitin. Ruostumattomasta teräksestä valmistetun laitteen mukana toimitetaan viisi lisäosaa, joita asiakkaat toivoivat eniten, kuten pizzapannu, terästeline vartaita varten ja jakaja, jonka mahdollistaa useiden aterioiden tekemisen samalla kerralla. Yritys nettosi viime vuonna 6,9 miljoonaa dollaria.
Stojo
Sijoitus: 245.
Kolmen vuoden kasvu: 1,802 %
Joka vuosi 16 miljardia kertakäyttöistä kahvikuppia päätyy roskakoriin. Stojon uudelleenkäytettävä, astianpesukoneen kestävä, silikonista tehty 20 dollarin kahvikuppi sujahtaa helposti taskuun tai laukkuun, sillä sen voi taittaa kasaan käytön jälkeen. Stojon kuppi on tyylikäs ja ekologinen valinta kertakäyttökupin tilalle.
”Ihmiset haluavat tehdä kestävämpiä valintoja, mutta se ei ole aina tehty riittävän helpoksi heille”, kertoo perustaja Jurrien Swarts Inc.-sivustolla.
Yritys toi markkinoille viime vuonna kokoon taitettavan vesipullon ja on laajentamassa pian valikoimaansa salaattikulhoihin.
Lue myös: Näin Google luo työkulttuurin, jossa miljoonat haluavat työskennellä.