Tiedotteet

Goforen liikevaihto ja kannattavuus paranivat – Syyskuun liikevaihto ylitti 10 miljoonaa euroa

Goforen liikevaihto vuoden 2021 kolmannella neljänneksellä oli 21,6 miljoonaa euroa (2020: 16,3 miljoonaa euroa), jossa oli kasvua 32,7 prosenttia viime vuodesta. 

Konsernin oikaistu EBITA oli kolmannella vuosineljänneksellä 2,7 miljoonaa euroa (1,9 miljoonaa euroa), joka vastaa 12,5 prosenttia liikevaihdosta (11,5 prosenttia). Vuosineljänneksen oikaistu EBITA kasvoi 44,3 prosenttia viime vuodesta. KonserninEBITA oli vuosineljänneksellä 2,7 miljoonaa euroa (1,6 miljoonaa euroa), joka vastaa 12,5 prosenttia liikevaihdosta (9,7 prosenttia).

Konsernin tammi–syyskuun (1.1.–30.9.2021) liikevaihto oli 73,3 miljoonaa euroa (53,7 miljoonaa euroa), jossa oli kasvua 36,6 prosenttia. Konsernin oikaistu EBITA oli ajanjaksolla 9,6 miljoonaa euroa (7,5 miljoonaa euroa), joka vastaa 13,2 prosenttia liikevaihdosta (14,0 prosenttia). Konsernin EBITA oli 9,5 miljoonaa euroa (6,5 miljoonaa euroa), joka vastaa 12,9 prosenttia liikevaihdosta (12,1 prosenttia).  

Goforen liikevaihto syyskuussa 2021 oli 10,4 miljoonaa euroa (8,3 miljoonaa euroa). Syyskuun lopussa konsernin palveluksessa oli yhteensä 814 henkilöä (716 henkilöä).

Toimitusjohtaja Mikael Nylund kommentoi:

“Saavutimme syyskuussa huikean symbolisen etapin, kun kuukausiliikevaihtomme ylitti ensimmäistä kertaa kymmenen miljoonan euron rajan. Syyskuun liikevaihto kasvoi 25 prosenttia viime vuodesta. Kasvusta suurin osa oli syyskuussa orgaanista. Koko vuosineljänneksen kasvu oli hienosti 32 prosenttia. Ottaen huomioon kolmanteen vuosineljännekseen sisältyvän kesälomajakson, myös kannattavuus oli hyvällä tasolla. Oikaistu EBITA kasvoi 44 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. 

Syksyn aikana on alallamme puhuttu paljon rekrytoinnin haasteista, kasvaneesta henkilöstön vaihtuvuudesta ja koronan jälkeisestä myllerryksestä työmarkkinoilla. Kuitenkin olemme syyskuussakin palkanneet joukkoomme uusia asiantuntijoita ja henkilöstömäärämme on hyvässä kasvussa, vaikka markkinatilanne ei ole helppo. Uusia kasvoja on monilla eri osaamisalueilla, muun muassa testiautomaatiossa ja neuvonantopalveluissa, teknisen- ja ohjelmistokehitysosaamisen lisäksi. 

Goforelle relevantilla markkinalla hyvä kehitys on jatkunut koko vuoden ja se näkyy edelleen. Kysyntä palveluillemme on vireää ja asiakkaat investoivat digitaaliseen muutokseen, varmasti osin korona-ajan kokemusten kiihdyttämänä. 

Meille merkittävä sosiaali- ja terveyshuollon uudistus on käynnistynyt Suomessa kesällä toden teolla. Uudet hyvinvointialueet ovat taustojensa puolesta kaikki hieman eri lähtötilanteessa sekä valmiuksiensa ja toimenpanonsa osalta. Työt ovat käynnistyneet laajalla rintamalla ja alueet ovat hakeneet ICT-muutokseen liittyviä valtionavustuksia muutoksen tueksi. Myös meidän asiantuntijamme ovat jo mukana useamman eri alueen ICT- ja muissa projekteissa.

Asiakasrintamalta nostan esiin lisäksi kansallisesti merkittävän AuroraAI-kehitystyön. Kerroimme huhtikuussa solmineemme sopimuksen DigiFinland Oy:n kanssa tekoälyä hyödyntävän chatbot-ohjelmistoalustan toteutuksesta osana kansallista AuroraAI-tekoälyohjelmaa ja sen toimeenpanovaihetta vuosina 2021–2022. Syksyllä roolimme ohjelman toteuttajana vahvistui edelleen, kun sovimme DigiFinlandin kanssa chatbot-palvelumuotoilusta ja pilviympäristöjen kehittämisestä sekä kesän ja alkusyksyn aikana tiimimme aloitti Digi- ja väestötietoviraston Aurora-AI-hankkeen ydinkomponenttien kehittämistehtävissä. Kansallisen AuroraAI-ohjelman tavoitteena on tekoälypohjaisesti helpottaa kansalaisia saamaan eri organisaatioiden palveluita oikea-aikaisesti ja personoidusti elämän eri tilanteissa sekä parantaa julkisten palveluiden tarjoamisen kustannustehokkuutta ja vaikuttavuutta. Olemme olleet mukana ohjelmassa alusta alkaen.

Goforen panostukset työntekijäkokemuksen ja työnantajamielikuvan kehittämiseen näkyvät johdonmukaisesti menestymisenä työnantajamainetta mittaavissa tutkimuksissa. Olemme sijoittuneet kymmenen parhaan joukkoon Suomen houkuttelevimpia työnantajia listaavassa Young Professional Attraction Index (YPAI) 2021 -tutkimuksessa. Syyskuun tutkimuksessa sijoituimme seitsemänneksi. Academic Workin toteuttamassa kyselyssä korostuu nuorten halu työskennellä tunnetuille brändeille, joilla on lupaava tulevaisuus ja innovatiivisen työnantajan maine”.

Kommentoi

Jätä viesti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Ylös