Oma talous

Volvo panostaa automallistossaan entistä vahvemmin sähköautoihin


Volvo XC90 

Volvo julkisti uusia sähköistettyjä automallistonsa voimansiirtovaihtoehtoja, jotka tulevat vaiheittain saataville koko mallistoon.

Yhtiö on uusinut nykyisiä T8- ja T6 Twin Engine -lataushybridivoimansiirtoja ja samalla vahvistanut, että se valmistaa jatkossa lataushybridiversion jokaisesta automallistaan.

Lisäksi autovalmistaja esittelee tulevina kuukausina valikoiman kevythybridejä alkaen XC90- ja XC60-mallien diesel- ja bensiiniversioista.

Nämä kevythybridimallit tuovat ensimmäistä kertaa käyttöön kineettisen energian talteenottojärjestelmän jarrutuksissa. Se yhdistetään nykyisiin polttomoottoreihin ja muodostaa uuden integroidun sähköistetyn voimansiirron. Tämä uusi voimansiirto vähentää polttoaineen kulutusta ja päästöjä yhtiön mukaan jopa 15 prosentilla.

Uusi brake-by-wire-järjestelmä toimii vuorovaikutuksessa energian talteenottotekniikan kanssa ja vähentää polttoaineen kulutusta ja päästöjä tallentamalla kineettistä energiaa jarrutusten aikana.

Volvo on kasvattanut tuotantokapasiteettiaan, jotta jopa 25 prosenttia kokonaistuotannosta voi olla Twin Engine -lataushybridiautoja. Lisäksi yhtiö odottaa, että uusista voimansiirroista tulee vähitellen uusi standardi, joka vie autonvalmistajaa lähemmäksi tavoitetta, jonka mukaan kaikki sen autot ovat sähköistettyjä ensi vuosikymmenen puoliväliin mennessä.

Volvon suurempiin, skaalautuvaan SPA-alustaan perustuviin autoihin esitellään uusia ja päivitettyjä voimansiirtoja.

T8 Twin Engine -lataushybridi sisältää uuden akun ja akun latauksen brake-by-wire-tekniikalla. T8-voimansiirron toimintasäde on kasvanut noin 15 prosentilla, ja tämä voimansiirto on saatavilla kaikkiin 90- ja 60-sarjan autoihin.

Myös pienemmän T6 Twin Engine -lataushybridin uusittuun versioon on asennettu uusi akku ja brake-by-wire-tekniikka. Myös tämä voimansiirto tarjoaa noin 15 prosenttia pidemmän toimintasäteen, ja se on saatavilla V60- ja S60-malleihin.

XC90-malliin on saatavilla B5-tunnusta kantava dieselkevythybridiversio. XC60-mallin asiakkaat voivat valita puolestaan B5-bensiini- tai -dieselkevythybridin, B4-dieselkevythybridin tai B6-bensiinikevythybridin.

Myös Volvon pienempään CMA-alustaan perustuva XC40 saa loppuvuodesta uuden sähköistetyn vaihtoehdon T5 Twin Engine -bensiinilataushybridin muodossa. T4 Twin Engine -lataushybridiversio on tulossa myöhemmin.

Volvo on ollut kiinalaisen Zhejiang Geely Holdingin omistuksessa vuodesta 2010 lähtien. Se oli osa ruotsalaista Volvo Groupia ennen kuin amerikkalainen Ford Motor Company osti sen vuonna 1999. Geely Holding osti Volvon vuonna 2010.

Kommentoi

Jätä viesti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

SalkunRakentaja on sijoittamiseen ja raha-asioihin keskittyvä verkkojulkaisu. Sivusto sisältää sijoittamiseen, talouteen ja arjen raha-asioihin liittyviä artikkeleita, uutisia ja analyysejä.

SalkunRakentaja-sivusto sisältää myös kumppaneidensa tuottamaa sisältöä, josta sivusto voi saada julkaisupalkkioita.

   

Yhteystiedot

Julkaisija Salkkumedia Oy
Y-tunnus 2793119-8
Puhelin 040 0132119
Sähköposti info(at)salkunrakentaja.fi
Päätoimittaja Jorma Erkkilä
 
Anna palautetta
Sisällöntuottajaksi
 

Lisätietoja

Henkilöstö
Mediakortti
Yhteistyökumppanit
Digipaketti
Palvelut

 

Tilaa maksuton uutiskirje sähköpostiisi:


Outbound linkkien seuranta

Copyright © 2019 Salkkumedia Oy

Ylös