– KAUPALLINEN YHTEISTYÖ –
Autokauppa on yhä suurelta osin vaihdantaa, eli asiakas tuo vanhan auton autoliikkeeseen ja vaihtaa sen uudempaan. Siksi autokauppa ei ole vielä täysin verkkokauppaa.
Kuten muukin kauppa, myös autokauppa menee silti yhä enemmän nettiin. Autojen ominaisuuksia on helppo ja nopea vertailla netissä, ja auton yleisilmeestäkin on mahdollista saada yleiskuva.
Mikäli autoverotus Suomessa muuttuu, tulee sillä olemaan vaikutusta esimerkiksi auton rahoitusmuotoon.
Katso yllä olevalta videolta Sports Car Centerin autoammattilaisten ajatuksia autokaupan murroksesta.
Vuonna 1984 perustettu Sports Car Center (SCC) on suomalainen ja puhtaasti yrittäjävetoinen yritys. Sen toimipaikat sijaitsevat Helsingissä (Airport ja Herttoniemi), Espoossa, Jyväskylässä, Tuusulassa sekä Ruotsissa.
SCC edustaa Jaguar- ja Land Rover -merkkejä. Se on Suomen suurin toimija Premium- ja Exclusive-segmenteissä, joka kattaa kaikki automerkit.
SCC:N edustama Jaguarin uusin lippulaivamalli I-Pace on huomioitu laajalti eri medioissa. Tämä uuden sukupolven auto on lyönyt niin kilpailijat kuin kriitikot maan rakoon.
SCC:n mukaan viimeisimpänä on kova meriitti Saksasta, missä Jaguar I-Pace voitti vuoden auto palkinnon (German Car of The Year 2019). Jaguarin ensimmäinen täyssähköauto sai eniten ääniä 12 kokeneelta toimittajalta, jotka vertailutesteissä ajoivat 59 autoa. He pitivät ainutlaatuisesta I-PACEn tarjoamasta kokonaisuudesta ajodynamiikkaa, suorituskykyä ja tyyliä.
Sports Car Center -konsernin liikevaihto kasvoi 38 prosenttia edellisvuodesta noin 130 miljoonaan euroon tilikaudella huhtikuu 2017-maaliskuu 2018. Liikevaihto on lähes viisinkertaistunut vuodesta 2014. Liikevaihdon kasvuvauhti on ollut kovaa jo viimeiset neljä vuotta.
Sports Car Center ennustaa liikevaihtonsa kasvavan vähintään 20 prosenttia 155 miljoonaan euroon kuluvan tilikauden aikana, joka päättyy maaliskuussa 2019.