Kun kuulet sanan "teknologiaateollisuus", ajattelet Nokiaa ja Konetta, mutta oletko kuullut Planmecasta tai Nexstimistä?
Teknologiapalveluyhtiö Etteplan investoi teollisuuden digitalisaatioon ja vahvistaa älykkään teollisen tuotannon tarjontaansa.
Keskuskauppakamarin johtaja Timo Vuori korostaa, että Suomi kärsisi EU:n elpymispaketin ja samalla EU:n budjetin kaatumisesta.
Tuuli ja aurinko eivät takaa tasaista energiaa. Vety ja digitalisaatio avaavat uusia ovia, mutta Suomi on jäämässä vanhojen rakenteiden vangiksi.
Kaupan ala on kokenut 2010-luvulla suuria muutoksia ja se näkyy pääkaupungin tilastoissa.
Digiyhtiö Gofore tavoittelee yli 20 prosentin vuotuista liikevaihdon kasvua sekä orgaanisella kasvulla että yritysostoilla.
Koronakriisi ravistelee yrityskenttää. Osa yrityksistä menee konkurssiin, mutta osa saa digitalisaation kehittämisestä kilpailuetua.
Koodaripula on yhä suurempi pullonkaula Suomen kilpailukyvylle ja kasvulle.
Taloyhtiöiden veden kulutus perustuu yhä enemmän asuntokohtaiseen mittaamiseen.
Suomalaisyritysten toimintaan voimakkaasti vaikuttanut koronakriisi näyttää edistävän digitalisaatiota – ja pysyvästi.
Digitalisaation puolestapuhuja Ville Tolvanen ja Dinglen perustaja Juho Jokinen virtualisoivat nyt yrityksiä.
Yritysjohtajat pohtivat digitalisaatiota ja sen vaikutuksia yrityksiin Business Finlandin podcastissa.
Megatrendit saivat lisää puhtia laman aikana.
Jokaisen yrityksen on oltava teknologiayritys. Jos johto ei sitä ymmärrä, edessä on hidas kuolema.
Nokia suunnittelee jatkavansa toimintojensa tehostamista Suomessa osana maailmanlaajuista uudelleenjärjestely- ja kustannussäästöohjelmaansa.
Halvalla ei saa hyvää, mutta digitalisaatio voi parantaa kotimaisen lähiruuan kilpailukykyä. Teknologian mahdollisuuksia käytetään vielä liian vähän.
UPM:n ja Sammon hallituksen puheenjohtaja Björn Wahlroos näkee kasvavien tuloerojen syyn muualla kuin kapitalismissa.
Hän kuitenkin kohtasi tehtävässään vaikean valtio-omistajan ja julkisuuden haasteet.
Nordea jäi hännille niin yksityis- kuin yritysasiakkaidenkin asiakastyytyväisyydessä.
Kommentit