Finnair on joutunut luomaan nahkaansa uudestaan.
Finnair ylsi vahvaan kasvuun ja tulosparannukseen vuoden vilkkaimmalla neljänneksellä. Osakeanti on yhtiön seuraava askel strategian toteuttamisessa.
Finnairin liikennemäärät jatkavat kasvuaan. Kasvua avittavat uudet Aasian reitit.
Finnair jatkaa vakaasti myynnin ja tuloksen elpymisen tiellä. Myös pitemmän aikavälin näkymät alkavat kirkastua.
Finnairilla on vielä roppakaupalla mahdollisuuksia parantaa myynti- ja kannattavuuslukujaan.
Finnair onnistui tekemään kausiluontoisesti heikolla ensimmäisellä vuosineljänneksellä positiivisen vertailukelpoisen liiketuloksen.
Lentoyhtiön kolmen vuoden kriisivaihe on vihdoin ohi, kertoo toimitusjohtaja Topi Manner.
Finnairin matkustajaliikenne jatkaa kasvuaan, mutta useat ulkoiset tekijät ovat edelleen yhtiön riippakivinä.
Finnairin matkustajakäyttöaste jatkaa nousuaan.
Finnairin strategia on rikki ja siksi yhtiö joutuu kääntämään kaikki kivet tulevaisuutensa varmistamiseksi.
Finnair tekee edelleen roimasti tappiota, kun sitä rasittaa kaksi maailmantalouden kriisiä yhtäaikaa.
Finnairin kesäkuun liikenneluvut osoittavat vahvaa elpymistä. Korona-ahdinkoa edeltävästä ajasta lentoyhtiö on silti vielä kaukana.
Finnairin osakkeen arvostuskertoimet eivät saa tukea yrityksen lähivuosien tulosnäkymistä.
Lentoyhtiön toiminta pysyi tappiollisena viime vuoden viimeisellä vuosineljänneksellä. Myös kuluva vuosi pysyy pakkasella.
Takavuosina matkustajakoneellakin oli mahdollista lentää ääntä nopeammin, kun Concorde tarjosi kuluttajille kaupallisia lentoja.
Lentoyhtiöiden analysoinnissa hyödynnetään alalle ominaisia mittareita.
Lentomatkustus käynnistyi Euroopassa, mutta edelleen vain noin puolet Finnairin markkinoista on auki matkustukselle.
Vierivä kivi ei sammaloidu, mutta kuinka kauan pysähtyneeltä kiveltä kestää päästä vauhtiin?
Analyytikon mielestä sijoittajat ovat leiponeet Finnairin osakkeen hintaan hyvin ruusuiset odotukset lentoliikenteen elpymisvauhdista.
Kommentit